Menedżer i jego kompetencje na starcie
W rekrutacji na stanowisko np. lekarza, nauczyciela, psychologa, oczywiste jest to, że kandydat powinien mieć niezbędne kompetencje i kwalifikacje. Gdy ktoś pierwszy raz zostaje kierownikiem, menedżerem, czy to z wyboru w ramach konkursu, czy z awansu, zakłada się, że kompetencje zarządcze i liderskie ma, albo jakoś nabędzie.
To „jakoś” zwykle oznacza testowanie i zmierzanie się z pomysłami związanymi z tym, jak zarządzać ludźmi, działaniami, czy procesami. Rzadko oznacza, że jest to świadomy proces przygotowania takiej osoby do pełnienia zadań menedżerskich i liderskich. Nie jest także oczywiste, że praca ta, jak każda inna, wymaga uzupełnienia wiedzy i rozwinięcia koniecznych kompetencji, dlatego też tak wiele błędów popełniają menedżerowie.
Jeden z naszych uczestników podczas szkolenia menedżerów powiedział:
Kiedy psychologa wsadza się do gabinetu z pacjentem, nie do pomyślenia jest, by nie miał on odpowiedniego przygotowania. Jak ktoś zostaje kierownikiem, to zapominamy, że kierowania i liderowania można się nauczyć. Nauka o zarządzaniu to przecież kawał już dobrze opisanej wiedzy, popartej badaniami.
Kiedy zostajesz kierownikiem jednostki, menedżerem procesu, czy liderem zespołu nie musisz testować metodą prób i błędów tego, co zadziała. Nie musisz frustrować się tym, że ludzie nie pracują tak, jakbyś tego chciał, albo działania nie idą. Nie musisz balansować pomiędzy swoim wyobrażeniem procesu kierowania, a tym jak oceniają go inni. Zatem jak radzić sobie z poszczególnymi zadaniami menedżera czy lidera, jak być przywódcą, jak rozwiązywać problemy i podejmować decyzje? Jak zarządzać zmianą, jak zarządzać strategią, wiedzą, kompetencjami oraz uruchamiać procesy i ludzi, by osiągali zamierzone rezultaty? Tego nauczymy Cię podczas prowadzonych przez nas szkoleń i programów rozwojowych.
Nasi uczestnicy często powtarzają, że karierę kierownika, lidera, menedżera powinno zaczynać się od przejścia takiego programu.
Zapraszamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą.